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دانلود کتاب HIV Medicine 2007, 15th Edition

دانلود کتاب HIV Medicine 2007، چاپ پانزدهم

HIV Medicine 2007, 15th Edition

مشخصات کتاب

HIV Medicine 2007, 15th Edition

دسته بندی: پزشکی
ویرایش:  
نویسندگان:   
سری:  
ISBN (شابک) : 3924774595 
ناشر:  
سال نشر:  
تعداد صفحات: 818 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 4 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 40,000



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توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی



فهرست مطالب

Transmission routes......Page 23
Maternofetal......Page 24
Natural history......Page 25
CDC classification system......Page 26
Epidemiology......Page 28
References......Page 29
Immunological and virological events during acute HIV-1 infection......Page 33
Signs and symptoms......Page 34
Diagnosis......Page 35
Treatment......Page 37
References......Page 38
HIV antibody diagnosis......Page 41
ELISA screening test......Page 42
Confirmatory assay......Page 44
Rapid tests......Page 45
Test performance......Page 46
Problem: The "diagnostic window"......Page 48
Test results......Page 50
Special case: Babies born to HIV-infected mothers......Page 51
Special case: occupational HIV exposure (see also chapter on PEP)......Page 52
What is relevant in practice?......Page 53
References......Page 54
Pathogenesis of HIV-1 Infection......Page 59
1.2. The organization of the viral genome......Page 60
CD4 as a primary receptor for HIV......Page 64
Chemokine receptors as coreceptors for HIV entry......Page 65
2.2. Postfusion events......Page 69
Dendritic cells as prototypes of antigen-presenting cells......Page 72
The interaction of dendritic cells and B/T-cells......Page 73
3.2. Lymphatic tissue as the site of viral replication......Page 74
3.3. The HLA system and the immune response to HIV......Page 76
3.4. The HIV-specific cellular immune response......Page 77
3.6. HIV-1 specific humoral immune responses......Page 79
3.7. A vaccine against HIV ?......Page 80
References......Page 81
1. History......Page 89
References......Page 92
2. Overview of antiretroviral agents......Page 93
Individual agents......Page 94
TDF+3TC/FTC......Page 99
AZT+3TC......Page 100
References on nucleoside and nucleotide analogs......Page 101
Mechanism of action and efficacy......Page 106
Individual agents......Page 107
References on NNRTIs......Page 110
Mechanism of action and efficacy......Page 112
“Boosting” protease inhibitors – why and how?......Page 113
Individual agents......Page 114
References on protease inhibitors......Page 119
Entry inhibitors......Page 123
References on T-20......Page 125
Refurbished old drugs......Page 127
New nucleoside analogs......Page 128
References......Page 130
New NNRTIs......Page 132
References......Page 134
References......Page 136
Attachment inhibitors......Page 137
References......Page 138
Co-receptor antagonists......Page 139
References......Page 144
Fusion inhibitors......Page 146
General......Page 147
References......Page 149
Immunotherapy......Page 151
Other immunotherapies......Page 153
References......Page 155
Virological treatment success and failure......Page 160
How long does virological treatment success last?......Page 162
“Blips” – Do they mean virological failure?......Page 163
Immunological treatment failure and success......Page 164
Discordant response......Page 165
Clinical treatment success and failure......Page 166
What can be achieved?......Page 167
Treatment aim: Cure......Page 169
References on aims of therapy......Page 171
5. When to start HAART......Page 176
Experiences from practice......Page 178
Symptomatic patients......Page 179
Asymptomatic patients – 200-350 CD4 cells/µl......Page 180
Asymptomatic patients – above 350 CD4 cells/µl......Page 181
Virological treatment success with unfavorable starting points......Page 182
Immunological treatment success with unfavorable initial values......Page 183
Are there any differences between 200-350 and >35......Page 184
References on starting therapy......Page 186
Recommended initial regimens......Page 189
Dosing issues......Page 190
Concurrent illnesses......Page 191
Additive toxicities......Page 192
Which drug classes are to be used?......Page 193
1. Two NRTIs plus a NNRTI......Page 194
2. Two NRTIs plus a Protease Inhibitor......Page 195
3. Three NRTIs – “Triple Nuke”......Page 196
4. Once-daily combinations......Page 197
“Nuke sparing”......Page 199
Monotherapies, alternating therapies......Page 200
More intensive (induction-) treatment with 4-5 drugs......Page 201
Abacavir plus NNRTIs simultaneously: a new ABC-containing combination should not include a new NNRTI. Both can cause allergies, which are often difficult to distinguish from one another. In the case of abacavir, even a suspected allergy rules out re-expo......Page 202
References......Page 203
7.1Change due to acute side effects......Page 210
PI replacement......Page 211
d4T replacement......Page 212
Switching to tenofovir......Page 214
7.3.Switch for virological treatment failure......Page 215
References......Page 217
Change due to virological failure......Page 218
Change to simplify – do “maintenance therapies” w......Page 219
References on changing and simplifying therapy......Page 221
9. Salvage therapy......Page 226
Salvage with lopinavir/r, tipranavir/r, darunavir/r and T-20......Page 227
Double PI salvage regimens......Page 228
Mega-HAART with and without treatment interruptions......Page 230
Salvage through recycling of older drugs......Page 231
“Watch and wait” or even simplifying ART......Page 232
References on salvage therapy......Page 234
Viral load and CD4 cells during treatment interruption......Page 238
The risks: resistance, clinical problems, AIDS......Page 239
STI at the patient’s wish, and for reduction of t......Page 240
STI – for immunological reasons......Page 241
STI as a salvage strategy for MDR viruses......Page 242
Structured intermittent treatment, fixed intervals......Page 243
CD4-driven interruptions: SMART and the consequences......Page 244
References......Page 247
Assessment......Page 252
Methods......Page 253
Viral kinetics on HAART......Page 254
Practical tips for dealing with viral load \(see......Page 255
CD4 cells......Page 256
Kinetics of CD4 cells on HAART......Page 257
Other routine checks – what else should be monito......Page 258
Therapeutic drug monitoring (TDM)......Page 259
References......Page 260
Costs......Page 263
Prevention......Page 264
Adherence......Page 266
If compliance remains low......Page 268
References of Costs, Prevention, Compliance......Page 269
Gastrointestinal side effects......Page 273
Diarrhea......Page 274
Hepatotoxicity......Page 275
Nevirapine......Page 276
Protease inhibitors......Page 277
Tenofovir......Page 278
Atazanavir......Page 279
CNS disorders......Page 280
Haematological changes......Page 281
Allergic reactions......Page 282
Abacavir hypersensitivity......Page 283
Lactic acidosis......Page 284
Avascular necrosis......Page 285
Osteopenia/osteoporosis......Page 286
Enfuvirtide (T-20)......Page 287
References......Page 288
Clinical manifestation......Page 293
HAART, lipodystrophy syndrome and cardiovascular risk......Page 295
NRTI and lipodystrophy......Page 297
Protease inhibitors and lipodystrophy......Page 298
Diagnosis......Page 299
Lifestyle changes......Page 301
Specific interventions......Page 302
References......Page 305
Pathogenesis of mitochondrial toxicity......Page 309
Clinical manifestations......Page 310
Drug interactions......Page 314
References......Page 317
Assays for resistance testing......Page 321
Genotyping......Page 322
Data-based interpretation systems and virtual phenotype......Page 323
Mechanisms of resistance......Page 324
Transmission of resistant HIV strains......Page 326
NRTIs......Page 328
NNRTIs......Page 331
PIs......Page 332
Fusion inhibitors......Page 336
New drugs......Page 337
Summary......Page 338
Resistance tables......Page 340
References......Page 344
Starting HIV therapy during pregnancy......Page 353
Interruption of treatment in the first trimester......Page 354
Special aspects of HIV therapy in pregnancy......Page 355
Nucleoside reverse transcriptase inhibitors (NRTIs)......Page 356
Protease inhibitors (PIs)......Page 357
Prevention of perinatal HIV infection......Page 358
Combination prophylaxis......Page 359
Simple prophylaxis......Page 360
Unknown HIV status in cases of known risk......Page 361
Prophylaxis in cases of increased risk (multiple neonates, premature infants)......Page 363
Further studies for HIV prevention in neonates......Page 364
References......Page 366
Characteristics of HIV infection in childhood......Page 369
Clinical stage 3......Page 371
Diagnosis of HIV infection < 18 months of age......Page 372
When to initiate antiretroviral therapy......Page 373
General considerations for treatment of HIV-infected children......Page 375
Strategy......Page 377
Nucleos(t)ide analog reverse transcriptase inhibitors (NRTIs)......Page 378
Non nucleoside reverse transcriptase inhibitors (NNRTIs)......Page 379
Protease inhibitors (PIs)......Page 380
Monitoring of therapy efficacy and therapy failure......Page 382
Supportive therapy and prophylaxis......Page 383
Conclusion......Page 384
OIs in the HAART era......Page 389
OI reviews......Page 390
Signs and symptoms......Page 392
General......Page 393
Drugs......Page 394
Prophylaxis......Page 395
References......Page 397
Signs and symptoms......Page 400
Treatment......Page 401
Prophylaxis......Page 402
References......Page 404
Diagnosis......Page 406
Systemic treatment......Page 407
Prophylaxis......Page 408
References......Page 409
Diagnosis......Page 412
Prophylaxis......Page 413
References......Page 414
Interaction of HIV and MTB......Page 416
Extrapulmonary TB......Page 417
Diagnosis......Page 418
Therapy......Page 420
Drug adverse events......Page 421
ART and TB therapy......Page 425
Therapy of latent TB infection (LTBI)......Page 427
Drug resistant TB: Multidrug resistant (MDR) TB and Extensively drug resistant (XDR) TB......Page 428
References......Page 429
Diagnosis......Page 433
Prophylaxis......Page 434
References......Page 435
Treatment......Page 437
References......Page 438
Treatment......Page 440
References......Page 441
Diagnosis......Page 442
Treatment......Page 443
References......Page 444
General......Page 446
Prophylaxis......Page 447
References......Page 448
Treatment......Page 449
References......Page 450
Diagnosis......Page 452
Treatment......Page 453
References......Page 454
Prophylaxis......Page 456
References......Page 457
Immune reconstitution inflammatory syndrome (IRIS)......Page 458
References......Page 460
Therapy......Page 464
References......Page 465
Aspergillosis......Page 467
Bacillary angiomatosis......Page 468
Histoplasmosis......Page 469
References......Page 470
Leishmaniasis (visceral)......Page 471
References......Page 472
References......Page 473
Penicillium marneffei......Page 474
References......Page 475
References......Page 476
Kaposi’s Sarcoma......Page 477
Signs, symptoms and diagnosis......Page 478
Prognosis and staging......Page 479
Treatment......Page 480
Chemotherapy......Page 481
Immunotherapy......Page 483
References......Page 484
Malignant Lymphomas......Page 489
Signs and symptoms......Page 490
Diagnosis......Page 491
Therapy......Page 492
Rituximab in HIV infection?......Page 493
More intensive chemotherapy as standard CHOP......Page 494
Which HAART when?......Page 495
Special entities of lymphoma......Page 496
Relapse therapy, stem cell transplantation......Page 497
References......Page 498
Diagnosis......Page 501
Treatment......Page 502
References......Page 503
Hodgkin’s disease \(HD\)......Page 504
Treatment......Page 505
Multicentric Castleman's Disease (MCD)......Page 506
Treatment......Page 507
References......Page 508
Infection and risk......Page 513
The Laboratory......Page 514
The examination......Page 515
Assessing the risk of a vaccination......Page 517
Vaccinations in HIV-infected children......Page 518
Details on individual vaccines......Page 519
References......Page 527
Links......Page 529
Antiretroviral therapy (ART)......Page 531
Vaccinations......Page 532
Entry regulations and travel insurance......Page 533
Malaria......Page 534
Endemic mycoses......Page 535
Medical problems after traveling......Page 536
References......Page 537
Links......Page 538
Course of hepatitis C in HIV/HCV-coinfected patients......Page 539
Diagnosis......Page 540
Therapy......Page 543
Indications and contraindications......Page 544
Patients on HAART......Page 545
Treatment practice......Page 546
Management of adverse events......Page 547
References......Page 549
Introduction......Page 550
Prevention......Page 551
Drugs with HBV activity......Page 552
Treatment guidelines......Page 554
References......Page 557
GBV-C: Harmless or rather a friendly virus?......Page 559
Proposed pathomechanisms: One question and multiple answers.......Page 561
How to deal with GBV-C-viremia in HIV-infection?......Page 562
References......Page 563
Clinical manifestation/diagnosis of nephropathy......Page 567
Routine tests for renal impairment......Page 568
HIV-associated nephropathy (HIV-AN)......Page 569
Principles of therapy of glomerulonephritis......Page 570
Renal safety of antiretroviral therapy......Page 571
Tubulotoxic damage, Fanconi’s syndrome......Page 572
Dosage of antiretrovirals in renal insufficiency......Page 573
Toxoplasmosis encephalitis......Page 575
CMV, HSV, VZV infection......Page 576
References......Page 577
Introduction......Page 581
Dermatological examination and therapy in HIV-infected patients......Page 583
Lesions in the mouth: examination not possible due to saprophytic bacteria......Page 584
HAART: Influence on (muco-) cutaneous diseases......Page 585
Conclusions......Page 586
Most frequent HIV-associated skin diseases......Page 587
If more than 50 % of the skin is affected, or sev......Page 596
2. Non-nucleoside analog reverse transcriptase inhibitors (NNRTIs)......Page 598
4. Entry-Inhibitors......Page 599
References......Page 600
Diagnosis......Page 609
References......Page 610
Symptoms......Page 611
Chlamydia infection......Page 612
References......Page 613
Therapy......Page 614
Diagnosis......Page 615
References......Page 616
Prevention......Page 617
Etiology......Page 619
Therapy......Page 620
Pericardial effusion......Page 621
Valvular heart disease......Page 622
References......Page 623
Pulmonary arterial hypertension (PAH)......Page 627
Chest radiography......Page 628
2. Digitalis......Page 629
3. Anticoagulation......Page 630
2. Intravenous prostacyclin......Page 631
4. Endothelin receptor antagonists......Page 632
5. Phosphodiesterase-5 (PDE5)-inhibitors......Page 633
References and Internet addresses......Page 634
HIV and Pulmonary Diseases......Page 637
Does the patient smoke?......Page 638
The most important question: What is the immune status?......Page 639
Bacterial pneumonia......Page 640
Which diagnostic strategy makes sense with pulmonary infiltrates?......Page 641
Bronchial carcinoma......Page 642
References......Page 643
Clinical manifestation......Page 645
Diagnostic workup......Page 647
Treatment......Page 648
Diagnostic workup......Page 650
References......Page 651
Acute inflammatory demyelinating polyneuropathy ......Page 653
Distal symmetrical sensory polyneuropathy (DSSP)......Page 655
Acute neuromuscular weakness syndrome......Page 656
Treatment......Page 658
Diagnosis......Page 661
Treatment......Page 662
Major depression......Page 665
Treatment......Page 666
Selective serotonin (5-HT) re-uptake inhibitors......Page 667
Tricyclic antidepressants......Page 669
Other drugs / therapies......Page 670
Secondary psychotic disorders......Page 671
Treatment......Page 672
Acute treatment in psychiatric emergency......Page 674
References......Page 675
Etiology of sexual dysfunction in HIV/AIDS......Page 677
Medications......Page 678
Diagnosis of sexual dysfunction......Page 679
General overview......Page 680
Sildenafil \(Viagra™\)......Page 681
Testosterone......Page 682
References......Page 683
Introduction......Page 685
The safety of sperm washing......Page 686
Male HIV infection......Page 687
Fertility disorders......Page 689
Psychosocial aspects......Page 690
The future......Page 691
References......Page 692
Transmission risk......Page 695
Effectiveness and limitations of PEP......Page 696
Potential risks of PEP......Page 697
Initial interventions......Page 698
Initiation of PEP......Page 699
Management of PEP......Page 700
References......Page 701
3TC – Lamivudine......Page 705
Abacavir (ABC......Page 706
Acyclovir......Page 707
Amphotericin B......Page 708
Amprenavir......Page 709
Atazanavir......Page 710
Atovaquone......Page 711
Azithromycin......Page 712
AZT – Zidovudine......Page 713
Cidofovir......Page 715
Clarithromycin......Page 716
Combivir™......Page 717
Co-trimoxazole......Page 718
d4T – Stavudine......Page 719
Dapsone......Page 720
ddC – Zalcitabine......Page 722
ddI – Didanosine......Page 723
Doxorubicin (liposomal)......Page 724
Efavirenz......Page 725
Emtricitabine (FTC)......Page 726
Erythropoietin......Page 727
Ethambutol......Page 728
Etravirin (TMC-125)......Page 729
Fluconazole......Page 730
Fosamprenavir......Page 731
Foscarnet......Page 732
Ganciclovir......Page 733
G-CSF......Page 734
Indinavir......Page 735
Interferon alfa 2a/2b......Page 736
Interleukin-2......Page 737
Isoniazid (INH)......Page 738
Itraconazole......Page 739
Kivexa™ \(USA: Epzicom™\)......Page 740
Lopinavir......Page 741
Maraviroc......Page 742
Nelfinavir......Page 744
Nevirapine......Page 745
Pentamidine......Page 747
Pyrimethamine......Page 748
Ribavirin......Page 749
Rifabutin......Page 751
Rifampin (or rifampicin)......Page 752
Ritonavir......Page 753
Saquinavir......Page 755
Sulfadiazine......Page 756
T-20 (Enfuvirtide)......Page 757
Tenofovir......Page 758
Tipranavir......Page 760
Truvada™......Page 762
Valganciclovir......Page 763
Voriconazole......Page 765
Drug-Drug Interactions......Page 767
Atazanavir - ATV, Reyataz®......Page 768
Darunavir - DRV \(TMC-114\), Prezista®......Page 770
Didanosine - ddI, Videx®......Page 771
Efavirenz - EFV, Sustiva®......Page 772
Fosamprenavir - FPV, Lexiva®/Telzir®......Page 774
Indinavir - IDV, Crixivan®......Page 776
CCR5-Inhibitors......Page 777
Lopinavir - LPV/r, Kaletra®......Page 778
Maraviroc......Page 781
Nelfinavir - NFV, Viracept®......Page 782
Nevirapine - NVP, Viramune®......Page 783
Saquinavir - SQV, Invirase 500®......Page 784
Stavudine - d4T, Zerit®......Page 786
Tenofovir - TDF, Viread® \(component of Truvada......Page 787
Tipranavir - TPV/r, Aptivus®......Page 789
Zidovudine - AZT, Retrovir® \(component of Comb......Page 790
Antibiotics......Page 791
Antidepressants......Page 792
Oral Antidiabetics......Page 793
PIs......Page 794
Antimycotics......Page 796
Herbal extracts, vitamins and food......Page 797
Hypnotics......Page 798
Immunosuppressants......Page 799
Substitution (methadone, buprenorphine)......Page 800
Neuroleptics......Page 801
Oral contraceptives......Page 802
Phosphodiesterase type 5 (PDE 5) inhibitors......Page 803
PIs......Page 804
Statins (Lipid-lowering drugs)......Page 805
Interactions......Page 806
Comments......Page 808




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