دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش:
نویسندگان: Anton C. Zijderveld
سری:
ISBN (شابک) : 9004151737, 9789047409793
ناشر:
سال نشر: 2006
تعداد صفحات: 364
[379]
زبان: English
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود)
حجم فایل: 1 Mb
در صورت تبدیل فایل کتاب Rickert's Relevance: The Ontological Nature And Epistemological Functions of Values به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب ارتباط ریکرت: ماهیت هستیشناختی و کارکردهای معرفتشناختی ارزشها نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
در پی علاقه مجدد به فلسفه امانوئل کانت، نظریه های نئوکانتی هاینریش ریکرت (1936-1863) به طور فزاینده ای توجه را به خود جلب می کند. این تک نگاری تلاشی است برای نجات ریکرت از فراموشی ناشایست با تحلیلی از فلسفه نظام مند ارزش های او. نویسنده در مورد معرفت شناسی و هستی شناسی ریکرت بحث می کند که پایه و اساس روش شناسی علوم طبیعی و علوم انسانی را می گذارد. از نظر ریکرت، این نوع علوم در تقابل با یکدیگر نیستند، بلکه بر روی یک پیوستار بین دو حد عمل میکنند: رویکرد «تعمیمکننده» (طبیعی-علمی) و «فردیکننده» (فرهنگی-علمی) به واقعیت. علوم اجتماعی به طور خاص بر روی این پیوستار به شیوهای انعطافپذیر عمل میکنند، گاهی نزدیک به قطب علمی-طبیعی مانند روانشناسی تجربی یا اقتصاد سنجی، گاهی نزدیک به رویکرد فرهنگی-علمی، مانند جامعهشناسی فرهنگی یا فرهنگی. تاریخ. بنابراین در منطق علم ریکرت جایی برای نزاع روش شناختی وجود ندارد.
In the wake of the renewed interest in the philosophy of Immanuel Kant, the neo-Kantian theories of Heinrich Rickert (1863-1936) are increasingly drawing attention. This monograph is an attempt to rescue Rickert from an undeserved oblivion by an analysis of his systematic philosophy of values. The author discusses Rickert's epistemology and ontology which lay the foundation for a methodology of the Natural Sciences and the Humanities. In Rickert's view these types of science are not in opposition to each other but operate on a continuum between two extremes: a 'generalizing' (natural-scientific) and an 'individualizing' (cultural-scientific) approach to reality. The social sciences in particular operate on this continuum in a flexible manner, sometimes close to the natural-scientific pole as in the case of experimental psychology or econometrics, sometimes close to the cultural-scientific approach, as in the case of cultural sociology or cultural history. Thus there is in Rickert's logic of science no room for any methodological quarrel.