ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Data model patterns: a metadata map

دانلود کتاب الگوهای مدل داده: نقشه ابرداده

Data model patterns: a metadata map

مشخصات کتاب

Data model patterns: a metadata map

ویرایش: Repr. 
نویسندگان:   
سری: Morgan Kaufmann Series in Data Management Systems 
ISBN (شابک) : 9780120887989, 9780080477039 
ناشر: Elsevier Ltd. 
سال نشر: 2008;2006 
تعداد صفحات: 0 
زبان: English 
فرمت فایل : EPUB (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 24 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 33,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 15


در صورت تبدیل فایل کتاب Data model patterns: a metadata map به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب الگوهای مدل داده: نقشه ابرداده نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب الگوهای مدل داده: نقشه ابرداده

در سال‌های اخیر، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی متوجه شده‌اند که داده‌هایی که استفاده می‌کنند نشان‌دهنده یک منبع سازمانی قابل‌توجه است که هزینه‌های آن مدیریت را به اندازه مدیریت منابع انسانی، پول و تجهیزات سرمایه می‌طلبد. با این درک، اهمیت ادغام داده هایی که به طور سنتی فقط از منابع متفاوت در دسترس بوده اند، به رسمیت شناخته شده است. یکی از اجزای مهم این ادغام، مدیریت «فراداده» است که به توصیف، فهرست‌بندی و دسترسی به اشکال مختلف داده‌های تجاری اساسی می‌پردازد. «مخزن ابرداده» برای پیگیری هر دو مؤلفه فیزیکی مختلف این سیستم‌ها و همچنین معنای آنها ضروری است. منظور ما از "مشتری" چیست؟ از کجا می توانیم اطلاعات مشتریان خود را پیدا کنیم؟ پس از سال‌ها ساخت مدل‌های سازمانی برای صنایع نفت، داروسازی، بانکداری و سایر صنایع، دیو هی در اینجا نه تنها یک مدل مفهومی از چنین مخزن ابرداده‌ای ایجاد کرده است، بلکه در واقع یک مدل داده سازمانی واقعی از خود صنعت فناوری اطلاعات ایجاد کرده است. . - این کتاب جامع است، زیرا بر اساس چارچوب Zachman برای معماری اطلاعات است - شامل نظرات صاحب کسب و کار، معمار، و طراح، برای همه ستون‌ها (داده‌ها، فعالیت‌ها، مکان‌ها، افراد، زمان‌بندی و انگیزه). - کتاب قابل درک است، از این نظر که شرح گام به گام مدل ارائه می دهد و به گونه ای تنظیم شده است که خوانندگان مختلف بتوانند از بخش های مختلف بهره ببرند. - این کتاب از تجربه گسترده نویسنده در مدل سازی صنایع مختلف دیگر بهره می برد. - این مدل دیدگاهی از جهان ارائه می دهد که با تمام تکنیک ها، روش ها و ابزارهای صنعت پردازش اطلاعات (به عنوان مثال، طراحی شی گرا، CASE، مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار و غیره) مورد توجه قرار می گیرد. - در واقع مفاهیم بسیاری را ارائه می دهد که در حال حاضر توسط چنین ابزارهایی مورد توجه قرار نمی گیرند - و باید باشد. دیوید سی. هی بنیانگذار Essential Strategies، Inc.، یک شرکت مشاوره است که به مشتریان کمک می کند تا معماری اطلاعات شرکتی را تعریف کنند، نیازها را شناسایی کنند و استراتژی هایی را برای اجرای سیستم های جدید، از جمله انبارهای داده، برنامه ریزی کنند. او که پیشگام در استفاده از مدل‌های داده استاندارد برای موقعیت‌های تجاری استاندارد است، نویسنده کتاب الگوهای مدل داده: قراردادهای فکری است. او همچنین با بهره گیری از تجربه سی ساله کمک به شرکت ها در شناسایی نیازمندی های سیستم، نویسنده کتاب تحلیل نیازمندی ها: از دیدگاه های تجاری تا معماری است. او یکی از اعضای DAMA International و گروه کاربری ابزار توسعه Oracle است و به طور مکرر در رویدادهایی که توسط این گروه ها و سایرین حمایت می شود صحبت کرده است. - این کتاب جامع است، زیرا بر اساس چارچوب Zachman برای معماری اطلاعات است - شامل نظرات صاحب کسب و کار، معمار، و طراح، برای همه ستون‌ها (داده‌ها، فعالیت‌ها، مکان‌ها، افراد، زمان‌بندی و انگیزه). - کتاب قابل درک است، از این نظر که شرح گام به گام مدل ارائه می دهد و به گونه ای تنظیم شده است که خوانندگان مختلف بتوانند از بخش های مختلف بهره ببرند. - این کتاب از تجربه گسترده نویسنده در مدل سازی صنایع مختلف دیگر بهره می برد. - این مدل دیدگاهی از جهان ارائه می دهد که با تمام تکنیک ها، روش ها و ابزارهای صنعت پردازش اطلاعات (به عنوان مثال، طراحی شی گرا، CASE، مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار و غیره) مورد توجه قرار می گیرد. - در واقع مفاهیم بسیاری را ارائه می دهد که در حال حاضر توسط چنین ابزارهایی مورد توجه قرار نمی گیرند - و باید باشد.


توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

In recent years, companies and government agencies have come to realize that the data they use represent a significant corporate resource, whose cost calls for management every bit as rigorous as the management of human resources, money, and capital equipment. With this realization has come recognition of the importance to integrate the data that has traditionally only been available from disparate sources. An important component of this integration is the management of the “metadata” that describe, catalogue, and provide access to the various forms of underlying business data. The “metadata repository” is essential keeping track both of the various physical components of these systems, but also their semantics. What do we mean by “customer?” Where can we find information about our customers? After years of building enterprise models for the oil, pharmaceutical, banking, and other industries, Dave Hay has here not only developed a conceptual model of such a metadata repository, he has in fact created a true enterprise data model of the information technology industry itself. - The book is comprehensive, in that it is based on the Zachman Framework for information architecture--encompassing the Business Owner's, Architect's, and Designer's views, for all columns (data, activities, locations, people, timing, and motivation). - The book is comprehensible, in that it provides a step-by-step description of model and is organized so that different readers can benefit from different parts;. - The book takes advantage of the author's vast experience modeling various other industries; - The model provides a view of the world being addressed by all the techniques, methods and tools of the information processing industry (for example, object-oriented design, CASE, business process re-engineering, etc.). - Indeed it presents many concepts that are not currently being addressed by such tools--and should be. David C. Hay is founder of Essential Strategies, Inc., a consulting firm dedicated to helping clients define corporate information architecture, identify requirements, and plan strategies for the implementation of new systems, including data warehouses. A pioneer in the use of standard data models for standard business situations, he is the author of the book Data Model Patterns: Conventions of Thought. Taking advantage of thirty years' experience helping companies identify systems requirements, he is also the author of Requirements Analysis: From Business Views to Architecture. He is a member of DAMA International and the Oracle Development Tools User Group, and has spoken frequently at events sponsored by these groups and others. - The book is comprehensive, in that it is based on the Zachman Framework for information architecture--encompassing the Business Owner's, Architect's, and Designer's views, for all columns (data, activities, locations, people, timing, and motivation). - The book is comprehensible, in that it provides a step-by-step description of model and is organized so that different readers can benefit from different parts;. - The book takes advantage of the author's vast experience modeling various other industries; - The model provides a view of the world being addressed by all the techniques, methods and tools of the information processing industry (for example, object-oriented design, CASE, business process re-engineering, etc.). - Indeed it presents many concepts that are not currently being addressed by such tools--and should be.



فهرست مطالب

Front Cover......Page 1
Title Page......Page 4
Copyright Page......Page 5
Table of contents......Page 10
ABOUT METADATA......Page 14
ABOUT THIS BOOK......Page 15
ACKNOWLEDGMENTS......Page 18
FOREWORD......Page 20
WHAT ARE METADATA?......Page 22
IN SEARCH OF METADATA......Page 26
THE ARCHITECTURE FRAMEWORK......Page 28
METAMODELS AND THE FRAMEWORK......Page 34
THE NOTATION: OBJECT AND ENTITY CLASSES......Page 38
LEVEL OF ABSTRACTION......Page 50
DATA AND THE ARCHITECTURE FRAMEWORK......Page 54
THE BUSINESS OWNER AND BUSINESS RULES......Page 55
ROW TWO: BUSINESS TERMS, CONCEPTS, AND FACT TYPES......Page 58
ROW THREE: THE ENTITY-RELATIONSHIP DIAGRAM......Page 86
ROW FOUR: DATA DESIGN......Page 108
ROW SIX: THE PRODUCTION SYSTEM......Page 136
ACTIVITIES AND THE ARCHITECTURE FRAMEWORK......Page 144
DEFINITIONS......Page 146
TYPES OF PROCESS MODELS......Page 148
ROW TWO: FUNCTIONS AND BUSINESS PROCESSES......Page 150
ROW THREE: PROCESSING DATA......Page 163
ROW FOUR: PROGRAM MODULES......Page 178
ROW SIX: PROGRAM INVENTORY......Page 199
ABOUT LOCATIONS......Page 204
ROW TWO: PLACING PARTIES, BUSINESS PROCESSES, AND MOTIVATION......Page 213
ROW THREE: DATA FLOW DIAGRAMS......Page 216
ROW FOUR: PLACING DATA AND PROGRAMS......Page 220
ROW SIX: SYSTEM INVENTORY......Page 224
THE PEOPLE AND ORGANIZATIONS COLUMN......Page 230
ABOUT PEOPLE AND ORGANIZATIONS......Page 231
ROW TWO: THE BUSINESS OWNER’S VIEW......Page 239
ROW THREE: THE ARCHITECT’S VIEW......Page 251
ROW FOUR: THE DESIGNER’S VIEW......Page 255
ROW SIX: SECURITY AND GOVERNANCE......Page 264
THE EVENTS AND TIMING COLUMN......Page 266
ROW TWO: BUSINESS EVENT TYPES......Page 268
ROW THREE: SYSTEM EVENTS......Page 273
ROW FOUR: PROGRAM EVENTS......Page 288
THE MOTIVATION COLUMN......Page 294
ROW THREE: THE ARCHITECT’S VIEW......Page 313
ROW FOUR: THE DESIGNER’S VIEW......Page 343
ROW SIX: MEASURING DATA QUALITY......Page 359
GLOSSARY......Page 364
REFERENCES AND FURTHER READING......Page 412
ABOUT THE AUTHOR......Page 416
INDEX......Page 418




نظرات کاربران