ورود به حساب

نام کاربری گذرواژه

گذرواژه را فراموش کردید؟ کلیک کنید

حساب کاربری ندارید؟ ساخت حساب

ساخت حساب کاربری

نام نام کاربری ایمیل شماره موبایل گذرواژه

برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید


09117307688
09117179751

در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید

دسترسی نامحدود

برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند

ضمانت بازگشت وجه

درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب

پشتیبانی

از ساعت 7 صبح تا 10 شب

دانلود کتاب Theory of Didactical Situations in Mathematics: Didactique des mathématiques, 1970-1990

دانلود کتاب نظریه موقعیت‌های آموزشی در ریاضیات: Didactique des mathématiques، 1970-1990

Theory of Didactical Situations in Mathematics: Didactique des mathématiques, 1970-1990

مشخصات کتاب

Theory of Didactical Situations in Mathematics: Didactique des mathématiques, 1970-1990

دسته بندی: تاریخ
ویرایش: 1 
نویسندگان:   
سری: Mathematics Education Library 19 
ISBN (شابک) : 9780306472114, 0792345266 
ناشر: Springer 
سال نشر: 1997 
تعداد صفحات: 327 
زبان: English 
فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) 
حجم فایل: 3 مگابایت 

قیمت کتاب (تومان) : 40,000



ثبت امتیاز به این کتاب

میانگین امتیاز به این کتاب :
       تعداد امتیاز دهندگان : 17


در صورت تبدیل فایل کتاب Theory of Didactical Situations in Mathematics: Didactique des mathématiques, 1970-1990 به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.

توجه داشته باشید کتاب نظریه موقعیت‌های آموزشی در ریاضیات: Didactique des mathématiques، 1970-1990 نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.


توضیحاتی در مورد کتاب نظریه موقعیت‌های آموزشی در ریاضیات: Didactique des mathématiques، 1970-1990



توضیحاتی درمورد کتاب به خارجی

On the occasion of the celebration of “Twenty Years of Didactique of Ma- ematics” in France, Jeremy Kilpatrick commented that though the works of Guy Brousseau are known through texts referring to them or mentioning their existence, the original texts are unknown, or known only with difficulty, in the non-Fren- speaking world. With very few exceptions, what has been available until now have been interpretations of the works of Brousseau rather than the works themselves. It was in response to this need that two of us, in the euphoria of an unforgettable Mexican evening at the time of the 1990 PME conference, decided to undertake the task of translating into English most of the works of Guy Brousseau. The ceuvre is immense, and once past the initial moments ofenthusiasm, with the accompanying ambition to produce the entire of it, we recognized the need to choose both the texts and a method of proceeding. As far as the texts go, we chose to take the period from 1970 to 1990, in the course of which it seemed to us that Brousseau had forged the essentials of the Theory of Didactical Situations. But even there the collection is huge. So, after an initial translation of most of the publications of the period, we carved out a selection, retaining the texts which gave the best presentation of the principles and key concepts of the Theory.



فهرست مطالب

Prelude to the Introduction....Pages 1-1
Introduction Setting the Scene with an Example: the Race to 20....Pages 3-18
Prelude....Pages 19-19
Foundations and Methods of Didactique....Pages 21-75
Prelude....Pages 77-77
Epistemological Obstacles, Problems, and Didactical Engineering....Pages 79-117
Prelude....Pages 117-117
Problems with Teaching Decimal Numbers....Pages 119-146
Interlude....Pages 147-147
Didactical Problems with Decimals....Pages 149-222
Postlude Didactique and Teaching Problems....Pages 223-224
Prelude....Pages 225-225
The Didactical Contract: The Teacher, the Student and the Milieu....Pages 226-249
Prelude....Pages 251-251
Didactique : What Use is it to a Teacher?....Pages 253-274




نظرات کاربران