دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
ویرایش: 1 نویسندگان: Professor Alex D. D. Craik BSc, PhD, FRSE (auth.) سری: ISBN (شابک) : 9781848001329, 9781846287916 ناشر: Springer-Verlag London سال نشر: 2007 تعداد صفحات: 432 زبان: English فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) حجم فایل: 11 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب آقای آقای هاپکینز: اصلاحات کمبریج و ریاضیات انگلیس در قرن نوزدهم: تاریخچه ریاضیات، تاریخ علم، علوم محبوب در ریاضیات/علوم کامپیوتر/علوم طبیعی/فناوری
در صورت تبدیل فایل کتاب Mr Hopkins' Men: Cambridge Reform and British Mathematics in the 19th Century به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب آقای آقای هاپکینز: اصلاحات کمبریج و ریاضیات انگلیس در قرن نوزدهم نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
قرن 19 یک دوره کلیدی در توسعه علوم ریاضی در بریتانیا بود. موضوعاتی مانند دینامیک بدن صلب، هیدرودینامیک، الاستیسیته، اپتیک، گرما، الکتریسیته و مغناطیس گسترش یافته و پایه های محکم تری داده شد. حوزه های جدیدی از ریاضیات محض کشف شد. و پیشرفتهای عمدهای در آمار، نجوم، زمینشناسی و یخچالشناسی رخ داد.
اواسط قرن 19ام نیز تغییرات چشمگیری را در دانشگاه کمبریج به ارمغان آورد. قبل از سال 1850، تنها راه برای رسیدن به درجه ممتاز، تریپو ریاضی بود - که توسط همه دانشجویان مشتاق فارغ از شغلی که مقصدشان بود انجام میشد - و بهترین آموزش توسط معلمان خصوصی ارائه میشد که مشهورترین آنها ویلیام هاپکینز بود.
این کتاب گسترده، داستان هاپکینز و تحصیلات و حرفههای بعدی او را بازگو میکند که بسیاری از آنها به عنوان اسقف مشاغل درخشانی داشتند. ، قضات، سیاستمداران، دانشمندان یا مربیان. این کتاب از گزارشهای دست اول زندگی در کمبریج استفاده میکند تا به خواننده نگاهی اجمالی به کالجهایش بدهد، و سیر تکامل برنامه درسی و اصلاحات آهسته و اغلب بیمیل را که منجر به تسلط کمبریج بر آموزش عالی بریتانیا شد، ترسیم میکند. دستاوردهای علمی آن زمان را بررسی می کند و کمک های نامتناسب فارغ التحصیلان اسکاتلندی و ایرلندی در ایجاد یک جامعه تحقیقاتی را در نظر می گیرد. کمبریج به تدریج از یک موسسه نزدیک به مرگ به یک مرکز مشهور جهانی برای علوم ریاضی و فیزیکی تبدیل شد.
بسیاری از دانشمندان و ریاضی دانان مشهور، از جمله G. Green، G.G. استوکس، جی سی آدامز، و. علاوه بر این، و به عنوان یک نکته برجسته، مجموعه پرتره های خود هاپکینز از شاگردان برترش که به هنرمند T.C. Wageman، برای اولین بار در اینجا - رنگی - منتشر می شود.
از نظر علمی و در عین حال غیر فنی، این یک نگاه جذاب به کمبریج در دوران ویکتوریا است که برای هر کسی که به تاریخ علم و ریاضیات علاقه دارد قابل دسترسی است. تاریخچه آموزش و پرورش؛ تعامل علم و اعتقاد دینی؛ تاریخچه دانشگاه کمبریج؛ و بریتانیای ویکتوریایی به طور کلی.
Alex D.D. کریک فارغ التحصیل سنت اندروز و کمبریج است. او سالها ریاضیات کاربردی را در دانشگاه سنت اندروز تدریس کرد، جایی که در حال حاضر استاد ممتاز است.
The 19th century was a key period in the development of the mathematical sciences in Britain. Subjects such as rigid-body dynamics, hydrodynamics, elasticity, optics, heat, electricity and magnetism were extended and given firmer foundations; new areas of pure mathematics were explored; and major advances took place in statistics, astronomy, geology and glaciology.
The mid-19th century also brought dramatic changes to Cambridge University. Before 1850, the only pathway to an honours degree was the Mathematical Tripos - taken by all aspiring students whatever their destined careers - and the best teaching was provided by private tutors, the most renowned being the remarkable William Hopkins.
This wide-ranging book tells the story of Hopkins and the education and subsequent careers of his top "wranglers", many of whom went on to have illustrious careers as bishops, judges, politicians, scientists or educators. It draws on first-hand accounts of life at Cambridge to give the reader a glimpse inside its colleges, and it charts the evolution of the curriculum and the slow, often reluctant, reforms that led to Cambridge’s dominance of British higher education. It surveys the scientific achievements of the time and considers the disproportionate contributions made by Scottish and Irish alumni in establishing a research community. Gradually, Cambridge was transformed from a near-moribund institution into a world-renowned centre for the mathematical and physical sciences.
Many famous scientists and mathematicians are profiled, among them G. Green, G.G. Stokes, J.C. Adams, W. Thomson (Lord Kelvin), A. Cayley and J.C. Maxwell, and many lesser-known figures too, including the first professors in Australia and the tutor to an Indian maharajah. In addition, and as a special highlight, Hopkins’ own collection of portraits of his top students, attributed to the artist T.C. Wageman, are published here – in colour – for the first time.
Scholarly yet non-technical, this is a fascinating look at Cambridge during the Victorian era that is accessible to anyone with an interest in the history of science and mathematics; the history of education; the interaction of science and religious belief; the history of Cambridge University; and Victorian Britain generally.
Alex D.D. Craik is a graduate of St Andrews and Cambridge. For many years, he taught applied mathematics at St Andrews University, where he is presently an emeritus professor.
Front Matter....Pages i-xiv
Front Matter....Pages 2-2
Introducing Hopkins and His Wranglers....Pages 3-8
The Student Experience, 1820–1860....Pages 9-24
Cambridge University in Context....Pages 25-50
Teaching at Cambridge....Pages 51-98
William Hopkins....Pages 99-130
Hopkins\' Top Wranglers, 1829–1854....Pages 131-145
Front Matter....Pages 148-148
The “Cambridge Stamp”....Pages 149-162
Wranglers at Home: Four Biographies....Pages 163-211
Universities and Colleges....Pages 213-239
Wranglers Abroad: Churchmen and Educators in the Colonies....Pages 241-286
The Growth of a Research Community....Pages 287-300
Achievements in the Mathematical Sciences....Pages 301-341
Postscript....Pages 343-353
Back Matter....Pages 355-405