دسترسی نامحدود
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
برای ارتباط با ما می توانید از طریق شماره موبایل زیر از طریق تماس و پیامک با ما در ارتباط باشید
در صورت عدم پاسخ گویی از طریق پیامک با پشتیبان در ارتباط باشید
برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند
درصورت عدم همخوانی توضیحات با کتاب
از ساعت 7 صبح تا 10 شب
دسته بندی: آموزشی ویرایش: 1 نویسندگان: Peter Willis, Stephen McKenzie, Roger Harris (auth.), Peter Willis, Stephen Mckenzie, Roger Harris (eds.) سری: Technical and Vocational Education and Training: Issues, Concerns and Prospects 9 ISBN (شابک) : 1402089635, 9781402089633 ناشر: Springer Netherlands سال نشر: 2009 تعداد صفحات: 280 زبان: English فرمت فایل : PDF (درصورت درخواست کاربر به PDF، EPUB یا AZW3 تبدیل می شود) حجم فایل: 2 مگابایت
کلمات کلیدی مربوط به کتاب بازاندیشی در کار و یادگیری: آموزش بزرگسالان و حرفه ای برای پایداری اجتماعی: آموزش حرفه ای و حرفه ای
در صورت تبدیل فایل کتاب Rethinking Work and Learning: Adult and Vocational Education for Social Sustainability به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند.
توجه داشته باشید کتاب بازاندیشی در کار و یادگیری: آموزش بزرگسالان و حرفه ای برای پایداری اجتماعی نسخه زبان اصلی می باشد و کتاب ترجمه شده به فارسی نمی باشد. وبسایت اینترنشنال لایبرری ارائه دهنده کتاب های زبان اصلی می باشد و هیچ گونه کتاب ترجمه شده یا نوشته شده به فارسی را ارائه نمی دهد.
این جلد گروهی بینالمللی از مشارکتکنندگان را گرد هم میآورد تا راههایی را که در آن پایداری اجتماعی میتواند در شیوههای آموزش بزرگسالان و حرفهای (AVE) ادغام شود، بررسی کنند. در حالی که واضح است که با توجه به تغییر سریع کار، آموزش ویژه شغل برای بزرگسالان به وضوح در سراسر جهان حیاتی است، در اینجا بحث می شود که آموزش خاص شغل نیاز به جهت گیری مجدد دارد تا یادگیری خاص زندگی را نیز شامل شود. این می تواند زمانی به وجود بیاید که فرصت های یادگیری که شهروندان به آنها دسترسی دارند، آنها را برای مشارکت در کاری که از نظر اقتصادی مولد است آماده می کند و در عین حال آنها را در فعالیت های مدنی مرتبط که باعث ارتقای پایداری محیطی و اجتماعی می شود، درگیر می کند. جهتگیری مجدد سیستمهای AVE کنونی را میتوان از دو طریق به دست آورد: با گسترش دستور کار آموزشی بهمنظور گنجاندن عناصر علوم محیطی، سیاست و هنر، و با گنجاندن سبکهای آموزشی و یادگیری گفتگوی بیشتر و مشارکتی.
</ p>This volume brings together an international group of contributors to explore ways in which social sustainability can be integrated into Adult and Vocational Education (AVE) practices. While it is clear that given the rapid change of work, job-specific training for adults is clearly vital the world over, it is argued here that job-specific training needs re-orientation to include life-specific learning as well. This can come about when the learning opportunities to which citizens have access prepare them for participation in work which is economically productive and at the same time engages them in related civic activities which promote environmental and social sustainability. The re-orientation of current AVE systems can be achieved in two ways: by broadening the educational agenda to include elements of environmental science, politics and the arts, and by including more dialogic and collaborative teaching and learning styles.
Front Matter....Pages I-XXIV
Front Matter....Pages 1-1
Introduction: Challenges in Adult and Vocational Education for Social Sustainability....Pages 1-9
Front Matter....Pages 11-11
Advancing Social Sustainability Through Vocational Education and Training....Pages 13-23
An Ecology for the Fourth Pillar: Imaginal Learning for Social Sustainability in AVE....Pages 25-43
The Historical Contribution of AVE to Social Sustainability in Australia....Pages 45-61
The Language of Longing: Rationality, Morality, and Experience in Education for Sustainability....Pages 63-79
Front Matter....Pages 81-81
Educating for a Sustainable Democracy....Pages 83-91
Transformative Learning and AVE for Social Sustainability....Pages 93-105
Education, Religion, Sustainability, and Dialogue....Pages 107-117
The Role of Religion in Education for Social Sustainability....Pages 119-130
Front Matter....Pages 131-131
Claiming Sustainable Space: Families, Communities, and Learning, an Auto/Biographical Perspective....Pages 133-144
Health Literacy and AVE for Social Sustainability....Pages 145-154
Education in Post-conflict Environments: Pathways to Sustainable Peace....Pages 155-162
Social Sustainability and Activation Strategies with Unemployed Young Adults....Pages 163-178
Front Matter....Pages 179-179
Chasing the Vultures Off the Roof: AVE for Living in Sierra Leone....Pages 181-191
The Contribution of Non-formal Adult Education to Social Sustainability: Policy Implications from Case Studies in the Asia-Pacific Region....Pages 193-210
Community Adult Learning Contributions to Social Sustainability in the Asia-South Pacific Region: The Role of ASPBAE....Pages 211-224
Birds Learn to Swim and Fish Learn to Fly: Lessons from the Philippines on AVE for Social Sustainability....Pages 225-235
Breaking the Silence: Exploring Spirituality in Secular Professional Education in Australia....Pages 237-248
Waldorf Schools as Communities of Practice for AVE and Social Sustainability....Pages 249-260
Conclusion. AVE for Social Sustainability: Where to from Here?....Pages 261-264
Back Matter....Pages 265-273